11. stu 2010.

Noklice sa crvenim sosom

Šašavih 22 stepena polovinom novembra kada im vreme nije, unose zbrku i u moju kuhinju. Jela delim na zimska i letnja... ne namerno, ali nekako se samo nameće. Ovo brzo i jednostavno jelo radim kada nemam puno vremena, a jede mi se nešto fino; prija kako leti, tako i zimi. Kombinacija mekih noklica - knedlica i jakog sosa mirisnog crvenog paradajza u kombinaciji sa maslinovim uljem, belim lukom i bosiljkom, ipak još podseća na more i miris Mediterana.

Dve šolje (od 2 dcl) oceđenog mladog sira (Mlekara Šabac) malo dosoliti morskom soli (u zavisnosti od slanoće sira), dodati 2 supene kašike nerafinisanog maslinovog ulja i umutiti mikserom u glatku masu. Dodati 1,5 šolju integralnog pšeničnog brašna, dalje mesati drvenom kašikom i sjediniti lepljivu masu, koju ćete supenom metalnom kašikom (prethodno uronjenom u vrelu vodu da se noklice ne lepe za kašiku) zakuvavati u vrelu, slanu vodu, zahvatajući po pola kašike testa.
Kada noklice isplivaju na površinu, vaditi ih velikom rupičastom kašikom i stavljati po nekoliko komada na tanjire za serviranje.

U tiganju, na 1 dcl nerafinisanog maslinovog ulja propržite glavicu crnog luka isečenog na listiće; pred kraj dodajte 2-3 česnja na listiće isečenog belog luka, nekoliko iskidanih svežih listića bosiljka, zaravnjenu kafenu kašiku suvog origana, šaku grubo isečenih maslina i sve prelijte sa 2 dcl paradajz soka (ja koristim Tomatino). Dosolite po potrebi (u zavisnosti od slanoće paradajza), malo još propržite, sklonite sa vatre i dodajte šaku sitno seckanog svežeg peršun lista.
Sos prelijte preko noklica i jelo servirajte toplo.
Svež bosiljak iz moje bašte


Protected by Copyscape Web Copyright Protection

Broj komentara: 12:

  1. Noklice su otkriće i bilježim ih jer volim takvu tjesteninu. Isto tako i sos, kombinacija je baš odlična. I zaista, samo neka bude ovako divno vrijeme, volim toplinu, jugo, vlagu, vjetar.... Zimi naročito.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja obozavam sve domace tjestenine. Noklice, knedle, domace rezence, njoke, mlince... stalno nesto radim ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Joj, Branka, da znas da je! To je jedno od onih jela, u stvari ruckova, kada nista nemas u kuci + premalo vremena za kupovinu... i onda povadis sve i za 20 minuta napravis fenomenalnu klopicu... Danas me muz pitao kada cu to ponovo napraviti :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako je divan ovaj recept! Ovako nesto mi bas treba posto sam "probusila kasiku" :))

    Jedino mi je nejasno przenje na nerafinisanom ulju. Naucena sam da nerafinisano nije dobro za termicku obradu. Doduse, imam jako dobro posudje pa ulja treba tek toliko da se posuda impregnira, ali bih ipak volela da mi resis dilemu.

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga Taci, ja iskljucivo u pripremi hrane koristim nerafinisana ulja, tj. ona kupljena u prodavnicama zdrave hrane. Ta ulja su cedjena na nacin kada se to nekada radilo i prodavalo kao "zejtin"; hranjiva su i cak lekovita. U savremenom nacinu proizvodnje ulja koja su rafinisana, na zalost, kao i u mnogim stvarima oko nas - kvalitet se izgubio u profitu. Nerafinisana, hladno cedjena ulja su, istina, skuplja od obicnog (u zavisnosti da li je prvo, drugo ili trece cedjenje), fabricki proizvedenog, ali su puno zdravija. Ako ih nisi do sada koristila, pokusaj sa suncokretovim, jer ono ima najmanje izrazenu aromu, i ako, mi smo navikli da koristimo u svakodnevnoj upotrebi maslinovo (ali ne za duboko przenje, jer malo gorci). Maslinovo ulje koristim skoro za sve, osim za slatka jela (i ako je to trend). Tu vise volim laneno, suncokretovo ili kokosovo ulje. Takodje, koristimo ulje psenicnih klica, kukuruzno, bucino i susamovo ulje... Sto se przenja tice, svakako to nije preporucljivo cesto raditi, mislim uopsteno, jesti przenu hranu. No, ako to i cinis povremeno, nije nista strasno. Nerafinisana ulja ne postaju stetna przenjem, nego samo manje vredna. A za obicna ulja, zna se, kancerogena su, tj. oslobadjaju kancerogene materije na visokim temperaturama koje se razvijaju prilikom przenja hrane. Sa nerafinisanim uljima to nije slucaj. Cak se mogu nakon przenja procediti i cuvati u staklenoj tegli za naredno przenje! U svakom slucaju, ne treba previse "gnjaviti" ulja, ali to svakako nije stetno. Naravno, najvise su korisna za nas organizam kada ih koristimo u salatama, tj. kada ih ne zagrevamo. Eto, nadam se da sam uspela da te uverim i da probas da koristis nerafinisana, tj. na hladno cedjena ulja u svakodnevnoj pripremi hrane, jer daju i puno bolji i bogatiji ukus jelima, ne koriste se u kolicini kao uobicajena ulja... i da, bogata su E i F vitaminima, sto je za zene jako vazno!

    OdgovoriIzbriši
  6. Sandra, srci si veliko! Hvala na ovako detaljnom objasnjenju.
    Maslinovo nerafinisano ulje koristimo skoro pa svakodnevno. Za salate i kao dodatak u jelima koja kuvam (bez ulja). Npr. u tanjir sa varivom dodam kasiku ulja ako ga vec nisam dodala u salatu jer neka variva jedemo bez salate.
    Nisam ga izlagala toploti koja god da je obrada u pitanu ... prosto sam tako naucena. Ovih dana sam u potrazi za kokosovim uljem, nisam se makla dalje od lokalne "Zdrave hrane" jer mi stalno obecavaju a nikako da ga nabave. Planiram ga za home made puter od kikirikija.

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala <3 ti Taci!
    Slobodno spremaj hranu, tj. kuvaj sa maslinovim uljem. Evo, na primer, ovaj sos ne mogu da zamislim bez maslinovog ulja!
    Sto se tice kokosovog ulja, ono je u cvrstom obliku, izgleda kao beli vosak. Gugluj Bio Spajz u Beogradu, imaju odlicnu web prezentaciju i elektronski nacin kupovine. Ja sve od njih kupujem, jer zaista imaju veliki izbor. Lepo sve tu isklikcem sto mi treba "u korpu" i to mi stigne postom za dan.

    OdgovoriIzbriši
  8. Podlusacu te i bas se radujem ovim noklicama. Spremacu ih obavezno.
    Upoznata sam sa izgledom kokosovog ulja, a sramota me da kazem, taj BioSpajz mi je na pola sata setnje. Moracu da odem do njih zbog onih semenki za klice i po neke cajeve i zacine. Meni njihov sajt super koristi za planiranje budzeta, posto lepo napravim spisak i znam tacno koliko mi parica treba za sve to. Nema neplanirane kupovine, niti da zaboravim nesto.

    OdgovoriIzbriši
  9. Blago tebi kada si na pola sata od njih! Ja zavisim od lokalnih, pozarevackih, tzv.prodavnica zdrave hrane, koje nabavljaju ono sto zelim po sistemu "cinimo ti uslugu"... i stoga, lepo se najedem (da ne bi bilo neplanirano, znas ono, gladne oci) i sednem za komp i isklikcem Biospajzov sajt! I super!

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...