5. ruj 2010.

Domaći džem od šljiva

 Netom ubrane šljive i štapici cimeta sa grčkog Atosa

Ova godina je pogodovala našem tradicionalnom voću - šljivama. Od moje Ruže dobila sam 10-ak kila domaćih, neprskanih šljiva i za tren napravila odličan džem bez mnogo muke.

Potrebno vam je 5 kg šljiva. Dobro ih operite i laganim pritiskom očistite od koštice, podelivši šljivu na dva dela. Stavite šljive u ovalnu veću posudu u kojoj ćete ih peći u pećnici. Pospite po šljivama 1/2 kg smeđeg šečera i u prah mlevenu šipku (5 cm) štapića cimeta. Dodajte, ako želite i vanilu ili malo ruma.
Stavite posudu u pećnicu i pecite 2h na 160 stepeni. Povremeno promešajte džem.
Vruć džem sipajte u dobro oprane staklene tegle i čvrsto ih zatvorite. Tegle stavite nazad u pećnicu, zagrejte pećnicu na 70 stepeni. Neka tako stoje u pećnici 1h. Isključite pećnicu i ostavite da se tegle polako ohlade, najbolje preko noći.
Džem od šljiva namazan na integralni hleb uz čaj, je odličan i zdrav doručak ili međuobrok. Takođe, džem možete koristiti kao nadjev raznim keksićima, kolačićima i palačinkama. A kada idete kod prijateljica u posetu, nema lepšeg poklona. Naravno, tada teglu ukrasite Vašim originalnim brendom, etiketom koju sami možete dizajnirati i štampati, čak i zajedno sa ovim receptom. I naravno, ne zaboravite komadićem krpcice, čipke ili ukrasnim papirom ukrasiti i poklopac tegle! Naravno, i moju Ružu sleduje teglica :)


Protected by Copyscape Online Plagiarism Tool

Broj komentara: 6:

  1. Neprskane šljive ! retkost u Srbiji! Prošlo leto kad smo bili u gostima kod suprugovih otišli smo da posetimo jednu baku i ispred kuće je bilo kržljavo stablo šljive. Ubrala sam jednu i eto i dan danas se sećam i stoji mi taj ukus u ustima slatkoće prave male šljive. Pravo blago je taj džam koji si napravila!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nije mi jasno zasto uopste prskaju sljive?! Deo dvorista kraj nase ograde je napusteno 20 godina. Tu raste jedna sljiva koja se doslovno lomi svake godine od krupnih i gustih plodova. Neka grana izraste i u nase dvoriste i svake godine uberemo po neku. Zaista, to je potpuno drugaciji ukus od onih kupljenih na pijaci. Ove Ruzine su iste sorte, one krupne sto se raspucaju laganim pritiskom. A dzem je potpuno savrsen :)

    OdgovoriIzbriši
  3. I nas dve smo sinoc napravile dzem po tvom receptu! Preukusan je,aroma cimeta bas prija i savrseno se slaze sa ukusom sljive! Bice pojeden za jedan dan :) pozdrav i veliki poljubac od tvoje Ruze i Teodore!

    OdgovoriIzbriši
  4. Pozdrav i vama! Jos jednom, hvala na sljivama! Pa sada ne moram da vam dajem moj dzem? ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. odličan džem, evo i ja sam napravila džem od šljiva, ove godine prvi put u pećnici, do sad sam uvijek kuhala direkno na vatri i morala miješati i miješati, čini mi se u pećnici puno zgodnije i manje posla

    OdgovoriIzbriši
  6. HVALA! Drago mi je da Vam se svidja ovaj jednostavan recept! :)

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...