28. pro 2010.

Baklava

Imam predstavu o tome da volim baklavu, iako mi ni jedna nije bila baš toliko fina, osim kada je sama napravim. Baklavu ne radim nikada samo sa orasima, već mešam orah, badem i kokos. Naravno, koristim smeđi šećer i što "zdravije" masnoće. I uvek uživamo, naposletku, u slatkom ukusu i mirisu Orijenta!

Za ovu baklavu, trebaće Vam: 300 gr tankih kora za baklavu, 200 gr samlevenih oraha, 100 gr samlevenih badema, 50 gr kokosovog brašna, 7-8 očišćenih od koštice i iseckanih urmi, šaka suvog grožđa, 100 gr otopljene masnoće (maslac, margarin, ulje - po želji). 

Podmažite manju tepsiju (35x25 cm, dubina 5 cm) masnoćom i stavite jednu koru presavijenu na pola, premažite je masnoćom (kao i svaku narednu) i pospite sa dve supene kašike oraha i jednom kašikom kokosa. Prekrijte drugom korom, ponovo prespite sa kašike oraha i jednom kokosa, prekrijte korom. Ovoga puta, pospite sa jednom supenom kašikom oraha, ravnomerno rasporedite sve urme i prekrijte korom. Pospite sa dve kašike oraha i jednom kašikom badema, prekrijte korom i pritisnite dlanovima kore, pa ponovno namažite masnoćom, kao i sve prethodne. Pospite sa kašikom oraha, kašikom badema i rasporedite svo suvo grožđe i prekrijte korom. Sada ćete staviti jednu kašiku oraha i jednu badema i blago "posoliti" cimetom, tek da zamiriše, na vrh noža. Prekrijte korom, pa pospite dve supene kašike oraha i jednu kokosa, prekrijte korom. Ponovo pospite sa dve kašike oraha i jednom badema i dodajte preko svega malo cimeta (ponovno na vrh noža) i zatvorite sa poslednjom korom i premažite sa preostalom masnoćom.
Trebalo bi da ste potrošili sve kore, ali to se ne može precizno izmeriti, jer zavisi od tehnologije proizvodnje, odnosno od debljine kupljenih kora.
Sada ćete oštrim nožem romboidno iseći kolač i staviti ga peći 1h u prethodno zagrejanu pećnicu, na 160 stepeni.

Petnaestak minuta pred kraj pečenja baklave, pomešajte 500 gr smeđeg šećera sa 1/2 l vode, stavite na šporet, a kada se šećer rastopi i provri, sklonite sa vatre i dodajte sveže isceđeni sok jednog limuna i 2 dcl meda; promešajte da se med rastvori.
Vruću, pečenu, baklavu polako i ravnomerno prelijte sa vrućim, slatkim prelivom i ostavite preko noći na hladnom mestu.

Primetili ste da u fil ne stavljam šećer. Imam loše iskustvo, verujem zbog nerafinisanog šećera kojeg koristim pri pripremi baklave. Jednom mi se toliko karamelizovao šečer pri pečenju da sam baklavu bukvalno samo čekićem i štemajzlom mogla vaditi iz tepsije. Šečerni preliv je samo pogoršao situaciju. Na kraju sam tepsiju stavila (ali doslovno) pod česmu sa vodom i sačekala sledeći dan. To je bila najbolja baklava koju sam napravila; ali, recept nisam sačuvala. No, neki dragi prijatelji će je se setiti sa naše Slave 2006. godine!
Drago mi je što sam sada uspela da zapišem tačne omere, uporedo radeći ovu baklavu, jer mi je ova jedna od uspelijih (servirana na Slavi Svetog Nikole 2010.).
I ako, svaka je dobra na svoj način. Nekada je malo suvlja, nekada sočnija. Ali uvek apsolutno jestiva!


 
 Ulaznica za januar 2011, domaćica: Sandra
tema: kokos
Protected by Copyscape Duplicate Content Check

Broj komentara: 10:

  1. A znaci vratila si se i odmah u akciju :)
    Ja stavljam secer i u filu (doduse samo 1/4 salice) i nije nista tvrdo. Bas sam je nedavno radila i zapisala mjere samo meni vrag nije dao mira pa sam je radila s domacim korama od integralnog brasna...pa bila je jestiva ali ne bas izlozbeni primjerak pa je nisam objavila :)tek nakon dva dana su se kore smeksale i onda je bila stvarno ukusna. stavila sam naravno i ruzinu vodicu, kad smo vec kod orijenta...inace u preljev stavljam med i to mi se pokazalo super.
    ovo sa stemajzlom me bas nasmijalo :)

    OdgovoriIzbriši
  2. @Jovana: Je, super je. BILA je super!
    @Sweet Green: Aha, vratila sam se. Post sam jos napisala vecer uoci Slave Sv.Nikole (dok sam spremala jela za Slavu), ali nisam stigla objaviti... I ja kada napravim baklavu od domacih kora, bas nije reprezentativna. Vise ispadne kao neko pecivo sa orasima nego sto mi lici na baklavu. Ja ti ovakvu baklavu radim samo za Slavu, tak da je onda radim sa kupovnim, tankim korama. Ovo sa stemajzlom, hihihiiii, to je bas bio neponovljiv recept! Divno, ruzina vodica, ahhhhh!

    OdgovoriIzbriši
  3. Joj poludjeti ću od svih tih kolača koje ne mogu ni pomirisati,a kamoli probati.Dostaaaaaa!

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja prosto obožavam ovaj kolač :))))))))))), ali nikada se nisam usudila da ga napravim, delovalo mi je kao nešto izuzetno komplikovano. Sada imam pravi domaći za praznike :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Obozavam baklave. Svaki novi recept i nova kombinacija su mi dobrodosli. ova kombinacija mi si cini jako zanimljivom.

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Sandra,zelim ti puno zdravlja,ljubavi,uspeha i lepog druzenja u Novoj 2011.god!

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala Majo! Takodje, sve najbolje u Novoj 2011. - sve sto si sama zelis!

    OdgovoriIzbriši
  8. Draga Sandra,sve najlepše u Novoj godini!

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala Danijela! Saljem ti najlepse zelje iz Pozarevca!

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...