11. pro 2010.

Zrna kafe

Nakon preobilnog ručka u restoranu, palo mi je na pamet, napraviti uveče nešto slatko. Na brzinu. Nešto jednostavno. No, već sam presvučena u kućnu varijantu, ne mogu do prodavnice... a za ovu poslasticu koju je Nada sa Just good food napravila po receptu Lanine La Cuisine Creative, a koju sam videla i na još par blogova (koje nisam zabeležila), mislim da će se u mojoj kuhinji naći sve potrebno. Dobro, ne baš sve, ali smisliću dostojnu zamenu onome što nemam. Dakle, uvid u originalne recepte Vam je dat linkovima, a ovo je moja varijanta!

U dubljoj šerpi, kratko sam prokuvala 250 gr. nerafinisanog smeđeg šećera sa 0,75 dcl vode, dok se šećer nije otopio. Sklonila sam sa vatre i dodala 125 gr maslaca (margarin ne koristim) i mutila minutu mikserom dok se masa nije izjednačila u ređu kremu.
Zatim sam dodala 100 gr mlevenih oraha (samlela sam u blenderu, pa baš nije bio jako sitno mleven), 100 gr mlevenih kukuruznih pahuljica (jer kekse nisam imala, a i ne volim kupovne kekse), 2 kafene kašike bio kafe od raži i cikorije (marke Inka; Inka kafa ima potpuno istu aromu kao obična instant kafa) i 90 gr crne čokolade (70% kakao delova) i sve dobro izmešala drvenom kutlačom; pustila da se ohladi.
Ohlađenu, prilično lepljivu smesu, vadila sam kafenom kašikom i oblikovala dlanovima male kuglice (ne brinite, samo izgledom podsećaju zrnu kafe, dakle, kuglice sam pravila veličine papirnate korpice za kolače), koje sam po sredini pritisnula čačkalicom da bi svaka kuglica podsećala na zrno kafe.
Napravljene kuglice, i ako hladne, učinile su mi se dosta meke, i u strahu da se ne raspadnu prilikom završnog umakanja u toplu glazuru čokolade, stavila sam ih pola sata u zamrzivač da se stegnu. Kasnije sam videla da i u receptu stoji "dobro ohladiti"!
100 gr crne čokolade sam rastopila na pari i svaku kuglicu, samo gornji deo, umakala u glazuru, još jednom čačkalicom popravila zarez na svakoj i ostavila ih da se osuše. Prilično pipkavo. Posle sam ih stavila u 27 papirnatih korpica. I posle, uh.... :)

Nemam ja puno strpljenja da "zrna kafe" izgledaju savršeno kao na prekrasnim fotografijama mojih prethodnica, ali je ukus fenomenalan! Obožavane Toblerone se mogu sakriti!
Mogla sam praviti malo manje kuglice, jer moje sam jedva strpala u korpice. Lepo sam krenula, a kako sam gubila živce (a verovatno mi je i padao nivo šećera usled mirisa čokolade)... sledeći puta ću nabaviti još jedan par ruku, pa ćemo zajedno, sa više strpljenja imati još lepši rezultat! Ukusniji ne može biti! 

Dakle, ne samo da zanimljivo izgledaju i da su jednostavne za pripremu... Hvala Lani, hvala Nadi!

I na kraju, iako nisam imala nameru istraživati, već nam samo na brzinu napraviti nešto fino i slatko, ukapirala sam da bi ovo moglo da uđe u igru FBI rukavice, te da je u toku igra za nov/dec 2010., a pod istragom je, meni interesantan blog - La cuisine creative!
Malo odstupanje od recepta sam morala napraviti, jer ne koristim rafinisane namirnice. Recept je fantastičan, a sigurna sam da je isti takav i u originalu!
A ovo je sledeća, vizualno bolje izvedba, ali jednako ukusna kao i prva!
 

Protected by Copyscape Unique Content Checker

Broj komentara: 13:

  1. Odlično izgleda i baš bih ih voljela probati!

    OdgovoriIzbriši
  2. Sad sam ih malopre merkala kod Nade! Njeni su bas pod konac ali ja bi rado navalila i na ove tvoje :) Svidja mi se ova kombinacija sastojka.
    P.S.
    Imas malu greskicu - Nada sa Just good food :)))

    OdgovoriIzbriši
  3. @Casa de vainilla: Meni su tri "zrna" ispala apsolutno savrsena, samo sto sam bila nestprpljiva sto pre zavrsiti... Hvala za Nadu, nesto sam se tu zbunila ;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga Sandra,dopada mi se kako si oblikovala zrna kafe,baš su mi simpatična.Volela bih da probam,zanimljiva mi je kombinacija sastojaka.Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  5. Draga Danijela, hvala ti. Ma to sam bas smadrljala, nisam bila spremna za taj pipkav posao, ali veruj, isplati se! Sada mi zao sto nisam malo usporila. Trebala sam malo manje kuglice raditi, a recept je bas izdasan; mislim da bi ih 50 komada izvukla!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ma ta zrna su stvarno odlična i ja ću ih od sad redovito raditi, je da je malo opipljivo, ali isplati se!
    Super izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga Nado, jako sam srecna sto sam zapazila taj savrsen recept kod tebe. Privukle su me tvoje krasne fotografije. Stvarno je sjajan slatkis! Probaj ga i ti napraviti sa smedjim secerom. Mislim da ima razlike! Probaj, pa javi! Pozdrav iz kisovitog Pozarevca!

    OdgovoriIzbriši
  8. super su mi zrna kafe u tvojoj verziji. Ja sam mislila da si ti namjerno išla na ovaj izgled a kasnije sam pročitala u čemu je zapravo bila stvar :). Meni se ovakva baš sviđaju, a drago mi je čuti da su ti bila fina i ukusna. Mjerkam ih i ja .... :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Kao što sam već ranije komentirala, ova zrna mi liče na sve prije nego zrna kave i ova tvoja bih isto svrstala, ako ću ih raditi, pod tag "erotika". A ti misli zašto!:)))

    OdgovoriIzbriši
  10. baš lijepo su ti uspjela ova zrna kave

    OdgovoriIzbriši
  11. Devojke, hvala na komentarima... sta reci, nego - PROBAJTE! Meni je fantastican recept!
    @Κάθαρσις: Danas sam u firmi pokazivala fotke, kako mojih "zrna", tako i Nadinih i Laninih... i bas sam prepricavala tvoj komentar :) Ha, cuj, sto reci?! ;) Ima ih jos koji isto misle :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga Sandra, evo me po prvi put kod tebe u gostima na blogu, ali mislim da cu od sada tu redovno navracati i moracu odvojiti vreme da sve lepo detaljno pogledam, ima tu puno finih stvari!))
    A mogu ti reci da su mi zrnca bas simpaticna u tvojoj verziji i sa ovim zdravijim izborom sastojaka, ne smeta nista ni sto su malo veca od korpica, vazno je da su vam prijala...mozda bi se moglo dodati jos malo mlevenih pahuljica da smesa ne bude suvise mekana i da bi se lakse oblikovalo, mozda one drugacije upijaju pa ih je potrebno vise dodati...u svakom slucaju hvala ti puno na ucescu i na ovoj lepoj prezentacji, sad sam naucila i nesto novo!;)) Puno lepih pozdrava saljem...

    OdgovoriIzbriši
  13. Drago mi je, dobro dosla! Ja cesto svratim na tvoj blog; imas prekrasne fotografije i meni interesantne (vec sam rekla u postu) recepte. Sto se tice ovih zrna... Na kraju je sve ispalo odlicno. Jedini problem je bio sto se meni jelo nesto slatko i to brzo! A i inace ne spadam u bas strpljive osobe ;) Sledeci puta cu potpuno isti recept napraviti, nista necu menjati, samo cu smesu napraviti pre podne, a uvece praviti kuglice. Da se smesa dobro ohladi. Sve ostalo je izvrsno. Evo, danas sam pojela poslednje zrno, potpuno je savrseno. Nikakve promene nisu potrebne.

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...