2. pro 2010.

Vegetarijanski ručak IV (batat, tofu, prokelj)

Batat ili kako se još naziva i "sladak krompir" (eng. sweet potato), već je neko vreme popularan i na balkanskim prostorima i nije ga teško nabaviti (uvozni iz Hrvatske).
Svrstava se u vrlo zdrave namirnice i za jelo se koristi koren i mlado lišće (za variva i salate). I ako nema veze sa krompirom, ja sam sva jela sa batatom radila na način kao što bi i sa krompirom - i nisam pogrešila.
Batat je visokoenergetsko povrće, obiluje kvalitetnim skrobom, vitaminima (C i E vitaminima) i mineralima, i kao i svo naranđasto povrće, vrednim beta-karotinom.

Svako povrće, pa i batat, najzdravije bi bilo kuvati ga na pari, ali ja sam ga ovog puta
kratko dinstala na maslinovom ulju.

Dimljeni tofu sir (kupuje se vakumiran u prodavnicama zdrave hrane) isecite na komade željene veličine i kratko pržite (da se zarumeni) na vrlo malo nerafinisanog susamovog tamnog (ili maslinovog) ulja. Kada se zarumeni, premažite komade sa soja tamari sosom, još minut držite na laganoj vatri (pazite da soja sos ne izgori). Rasporedite tofu na tanjire za serviranje.
 
Pola kilograma batata operite, ogulite i naseckajte nožem na kolutiće. Stavite u tiganj (ništa ne smeta da stavite u isti sa uljem od pečenog tofua), prelijte sa još nerafinisanog maslinovog ulja, posolite i lagano pecite u poklopljenom tiganju dok batat ne omekša (oko 15-ak minuta). Stavite batat na tanjire, kraj tofua.

Možda ste primetili u mojim prethodnim receptima da nikada prethodno ne zagrevam kvalitetna ulja, već prvo stavim povrće, pa prelijem uljem i tek onda pristupim termičkoj obradi. Ovako radim, jer je iskoristivost hranjivosti ulja takvim postupkom daleko veća.

Servirajte na tanjire batat i tofu sa zelenim, mladim prokeljom kuvanim na pari (začinjenim soja tamari sosom), pečurkama u aspiku, uz integralnu pogaču i bogatu salatu - uživajte u još jednom zdravom i ukusnom obroku!



Protected by Copyscape Web Copyright Protection Software

Broj komentara: 12:

  1. Fantastično izgleda, tako primamljujuće, a nikada, zaista, nisam probala tofu sir a verujem da je izvrstan i izuzetno zdrav...

    OdgovoriIzbriši
  2. Sto dobro izgleda a i puno vitamina, zdrava hrana...

    OdgovoriIzbriši
  3. Hvala ti za ovaj uvod o batatu, sve ga jha nešto obilazim i od njega odustajem jer kao nije mi nešto. A sada vidim da je zdrav i da bi ga bilo sasvim dobro lagano uvesti u prehranu. Tofu volim, pogotovo dimljeni, često uživam u sendvičima od dimljenog tofua i seitana . Inače jedem sve ali dođe mi faza kada mi ova hrana jako odgovara , onda se uželim one druge i tako sve pomalo kombiniram.
    I ovu kombinaciju ću isprobati i sigurna sam da će mi se sviđati i biti još koji put na stolu :)

    OdgovoriIzbriši
  4. @Zora: Probaj, ima puno dobrih recepata i sigurno ce ti se neki svideti.
    @Surac: Hvala, hvala, kad majstor kaze! ;)
    @Branka: Nema na cemu, hvala tebi na komentaru. Postavicu jos neki blog o batatu, mada, u postu sam navela... isto kao i krompir (posebno mi je fin u corbicama), mozes ga svakako spremiti.

    OdgovoriIzbriši
  5. Jednom sam videla sladak krompir u Maxiju po astronomskoj ceni koi im je skapao pošto gospoda nije htela da spusti cenu pa da ga proda. Jako zdravo.
    Pitanje, vidim da si koristila kokosovo ulje na Dunjinom blogu, pa me zanima gde ima da se nađe kod nas i da to nije isto kao palmino ulje?

    OdgovoriIzbriši
  6. Jelena, jos uvek je dosta skup batat (mislim da je oko 280 din/kg), mada, to je relativno. Ako uporedis sa cenom krompira, jeste skupo, ali nije tako strasna cena u odosu na to koliko je to kvalitetno povrce.
    Kokosovo maslo ja narucujem preko beogradskog BioSpajza (gugluj BioSpajz, imaju i online narucivanje). Palmino ulje je drugo; koristi se za duboka przenja, jer je jeftino i ne gori.

    OdgovoriIzbriši
  7. E, ovo je novo za mene! Dobro izgleda i jako me privuklo. Hvala za recept.

    OdgovoriIzbriši
  8. batat sam prošle godine zasadila u vinogradu, na žalost netko ga je posjekao misleći valjda da je nešto drugo :( tako da ga nisam probala, na tržnici se nikad ne sjetim kupiti ili imam već nešto drugo isplanirano
    uglavnom ovaj ručak mi je baš izazov, bilo bi to nešto novo za nas i bude isprobano kad nabavim sve sastojke

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...