8. pro 2010.

Zimska salata od cvekle

U novije vreme, cveklu je moguće nabaviti u svako doba godine. Preko godine je najradije jedemo sveže narendanu u kombinaciji sa šargarepom, a zimi nam više prija ova, pečena varijanta. Puno je ukusnija nego kupovna cvekla salata u teglama i svakako - zdravija.
Često i pijemo sveže sokove od cvekle, i svakako je dobar biljni izvor gvožđa. Cvekla se tradicionalno koristi kao narodni lek i veruje se da sprečava prehlade, podiže nivo našeg imuno-sistema i jača krv. U Brojsovoj terapiji (austrijski lekar koji je lečio i od najtežih bolesti pomoću gladovanja uz sokove) je upravo sok od cvekle onaj kojem je Dr.Rudolf Brojs pridavao veliku važnost i neophodnost korišćena prilikom lečenja.

Ako ste u mogućnosti da nabavite organski gajenu cveklu, onda je samo dobro operite i odrežite vrh i kraj (korenčić) korena cvekle, oglulite samo delove koji su grublji. Ako niste sigurni u organski uzgoj, operite cveklu i oljustite je.
Komade veličine šake presecite na četvrtinu, a manje cvekle na polovinu. Stavite cveklu u vatrostalnu činiju sa poklopcem, podlijte sa vrlo malo vode i poklopljeno pecite u pećnici 45 minuta na 200 stepeni.

Nakon pečenja, ostavite cveklu poklopljenu 15-ak minuta, otklopite, vadite komad po komad viljuškom na drvenu dašćicu i secite nožem ploškice debljine 3-4 milimetra. Ploškice slažite u posudu u kojoj ćete cveklu čuvati u frižideru. Kada složite jedan red, po osećaju je posolite morskom soli i stavite isto toliko smeđeg šećera, prelijte sa malo nerafinisanog maslinovog ulja i malo sirćeta divlje jabuke; slažite sledeći red dok ne završite sa celokupnom količinom. Ja obično pečem po 2 kg cvekle. Čuvajte u frižideru.

Salati, ako volite, prilikom služenja možete dodati malo sitno seckanog svežeg belog luka. Nemojte ga dodavati tokom pripreme ovog recepta, jer će beli luk dobiti zelenu boju i neće izgledati lepo. Učite na mojim greškama! ;)

Na ovaj način, cveklu jako dugo radim i verujte mi, ko god je proba,
više je ne kuva i ne radi je na uobičajen način,
kuvanjem i prelivanjem presocem!
Pokušajte i Vi!

Protected by Copyscape Online Plagiarism Tool

Broj komentara: 8:

  1. Ja je uvek imam u frižideru tokom zime, samo što je kuvam i ne koristim ulje. Odlična je!

    OdgovoriIzbriši
  2. Cvekla je zdrava i korisna u svakom pogledu a način na koji je ti pripremaš je zaista nešto što ću svakako prihvatiti, obzirom da svi moji vole cveklu.

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako volimo ukiseljenu ciklu i često je jedemo za salatu (ja je jedem kao samo nju). Moja baka nekada je kiselila svoju domaću ciklu, ali me tada postupak uopće nije zanimao (puno toga sam propustila, ali mladost....). Ovo mi se čini i jednostavno i jako fino, pa ću pokušati.

    OdgovoriIzbriši
  4. odoh da pecem cveklicu.
    hvala za receptic, nisam pekla do sada ... ili sam kuvala u serpi ili pasterizovala ili pravila rendanu sa belim lukom
    javim rezultat

    OdgovoriIzbriši
  5. Jako dobro. Ja je i kuvam i pecem pa kako kad. Obozavam je i rado je jedem i sirovu, samo narendam i pospem s malo soli i zakiselim.

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlicna je cvekla i brzo je spremljena sto je jako bitno.
    Hvala na receptu!

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala svima na poseti i komentarima, a posebno Taci koja se i bacila na posao! Pozdrav iz hladnog Pozarevca!

    OdgovoriIzbriši
  8. odlično ! veliki sam ljubitelj cikle i salata od cikle mi je jedna od najdražih. Imam doma kupljenu ciklu koju sam namjeravala ukiseliti,sada ću je pripremiti po ovom receptu !

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...