12. pro 2010.

Slana pita od krompira

Kada ne znam šta bi radila za jelo, najčešće se setim neke slane pite. Brašna, jer imam mlin, uvek bude, nešto se nađe od povrća u frižideru - i za čas je gotovo jelo.
Jutros sam se čula sa V. i oni su za ručak, uz sve ostalo, radili i pitu. Moj ručak je već bio gotov, ali pitaaaa... nikako mi ne izlazi iz glave. Malo je kasno za večeru, no, ipak krećem.

1 kafenu kašićicu svežeg kvasca pomešati sa 1 dcl tople vode, 1/2 kafene k. šećera i 1 kafenom k. brašna i ostaviti da kvasac "krene". Kvascu dodati 1/2 kg integralnog pšeničnog brašna, na vrh noža sode bikarbone, 1/2 kafene kašike morske soli, 3 dcl tople vode i 2 supene kašike nerafinisanog suncokretovog ulja. Drvenom kašikom zamesite meko testo i ostavite ga da se odmori pola sata.
Veću glavicu crnog luka sitno iseckati, staviti u šerpu, preliti sa 5 supenih kašika nerafinisanog maslinovog ulja, posoliti sa pola kafene kašike morske soli i dinstati uz povremeno dodavanje vode dok ne svene. Dodati sitno sečena 2 veća struka praziluka i dalje dinstasti. Na kraju, skloniti sa vatre i  dodati oko 0,7 kg krupno narendanog krompira. Dodati još jednu zaravnjenu kafenu kašiku morske soli, 1/4 k.k. crnog bibera i dobro promešati. U ovim omerima, jelo je dosta pikantno, ali ne volim pitu sa krompirom kada nije dobro začinjena!
Testo istresite na pobrašnjenu radnu ploču i malo ga još premesite rukom i podelite na dva komada. Pobrašnite veliku tepsiju za pečenje i jednu jufkicu razvucite po tepsiji. Na testo dodajte krompir sa lukom i prekrijte ga, razvukavši drugu polovinu testa preko njega. Nemojte se nervirati ako testo puca, jer ćete ga još malo izbockati viljuškom; staviti u maksimalno zagrejanu pećnicu. Peći 40 min na 180 stepeni.
Kada je pita pečena, izvadite je iz pećnice, prekrijte navlaženom platnenom salvetom i ostavite 10-ak minuta.
Jesti toplo uz salatu!

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detection

Broj komentara: 10:

  1. i ja kažem pitaaaa... :)). A kažem i da ti zavidim na mlinu i brašnu koje iz njega izlazi.
    Pita je odlična, sviđaju mi se sastojci i izgleda mi super. Bilježim je pa kada dođe na red zamirisati će i kod mene :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Sandra, pravila sam pitu od krompira sa gotovim korama, a ovaj način, na koji si je ti napravila sa integralnim brašnom, zaista je super...

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo je nesto skroz drugacije, bar za mene. Volim pite sa krompirom, ali pretezno su to pite od testa koje se razvlaci ili od gotovih testa za pite, nikada jos nisam radila ovakvu varijantu sa dve kore.
    Izgleda fino, a sudeci po sastojcima verujem da je i jako ukusna :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ba[ je interesntna ova varijanta sa dve kore, obavezno pravim!
    ... a pitu od krompira obožavam :)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Opet nesto interesantno i novo za mene. Volim pite, volim krompir, pa pokušaću da pripremim:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. i ja volim krumpirusu ali nisam nikada radila pitu od krumpira od ovog tipa tijesta. isprobat cu, izgleda jednostavno - zanimnljiv recept!

    OdgovoriIzbriši
  7. @Branka - byB: Ako postoji top lista za mene 5 najboljih investicija u mojem domacinstvu, mlin bi bio na prvom mestu!
    @Zora: Da, i ja radim od kupovnih gotovih kora... isti nadjev, kao savijaca. Samo, sinoc nisam imala gotove kore, a nije mi se dalo razvlaciti... super je i ovako!
    @Casa de vainilla: Ma super je, mozda cak i bolje. Ja volim kod domacih kora onaj tvrdji deo, i onda mi je ovo super. Danas je jos meksa.
    @Lenka: I ja je obozavam. Pogotovo hladnu, uz svezu papriku. Njami!
    @Nale: Svidece ti se, probaj!
    @Sweet Green: Ja sam malo zbunjena sa pojmom "pita" u Srbiji. Ja bi za sve sto je sa tankim korama koje se razvijaju rekla da su savijace. A pita bi mi bila ovo... Recimo, ako stavljam nadjev od jabuke i uvijam u tanke listove, onda mi je to savijaca od jabuka. Ako radim tijesto dole i gore, sa nadjevom u sredini, onda je to meni pita od jabuka. Kazem, zbunjena sam, ali ovo bi mi bila pita od krompira, a ono kada nadjev uvijam u tanke kore - onda mi je to savijaca od krompira.
    I SVIMA HVALA NA KOMENTARIMA! <3

    OdgovoriIzbriši
  8. Mnogo mi se dopadaju tvoji recepti,originalna pita!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Je li? Hvala Majo! Jako je cesto radim. Ili ovako ili umesto krompira naseckam pecurke. Ili sta god imam u frizideru. :)

    OdgovoriIzbriši
  10. pite volim no više su u slatkoj verziji nego u slanoj, ovakva bi mi se sigurno dopala tako da zabilježim i ovaj recept

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...