12. stu 2010.

Krem supa od bundeve

Makrobiotika od povrća, uz luk i šargarepu, najviše favorizuje bundevu (tikvu). Jesenji hranjivi plodovi bogati pektinima i celulozom su lako svarljiva namirnica, i ne zna se šta je vrednije, da li ulje bundeve, semenke ili samo meso ploda. Kalorijska vrednost bundeve je mala, a bogatsvo vitamina i minerala veliko! Bundeva sadrži karoten, E i C vitamine, kao i vitamina B grupe, te gvozđe, kalijum, kalcijum, fosfor i mangan.
Poreklom iz Meksika (neke sorte iz Indije i Amerike), generacijski je udomaćena u našim krajevima; lako se nađe u ovo vreme na pijaci, ovaj krasni simbol jeseni, a mi je najčešće jedmo pečenu. Obično kupim sveže, već isečeno parče i pečem komade u pećnici bez šečera, soli ili ulja. Uvek izdvojim neki komadić više i obavezno napravim ovu jednostavnu, okrepljujuću krem supicu.

Za jedan tanjir krem supe Vam je potrebna šolja grubo nasečenog mesa bundeve. Stavite komadiće bundeve u lonac za kuvanje i prelijte hladnom vodom da ogrezne. Posolite morskom soli, dodajte kurkumu i đumbir  u prahu (ovi lekoviti začini sačuvaće i naglasiti prelepu naranđastu boju) i pustite supu da provri.
Ako želite, dodajte i komadić kombu alge (koju ćete pred serviranja izvaditi), jer alga daje osobitu snagu organizmu u jesenjim danima.
Kuvajte supu u poklopljenom loncu 20-ak minuta, da bundeva omekša; izmiksajte štapnim mikserom.
Naravno, u ekspres lonacu možete bundevu skuvati pod pritiskom (supa ce biti jos ukusnija i zdravija) i tada je dovoljno je kuvati 5 minuta.

U suvom tiganju propržite seme bundeve. Zamirisaće i puckaće kao kokice. Zeleno, nabubrelo seme stavite u posudicu za služenje, a u tiganj stavite očišćeno seme suncokreta i takođe ga blago propržite. Tresite tiganj da ne zagori. Sucokret pomešajte sa semenom bundeve i pospite supu u tanjiru semenkama i ukrasite listićima svežeg peršuna.


Protected by Copyscape Web Copyright Protection

Broj komentara: 7:

  1. jako fina juhica, imam u frižideru još malo bundeve i mislim da ću je u nedjelju pripremiti :)

    OdgovoriIzbriši
  2. juha od bundeve je pravi comfort food. ja ju pravim na nekoliko nacina a najdraza mi je s kokosovim mlijekom, dumbirom i raznim zacinima.:)
    nisam nikad probala kombu algu i molila bih te da mi napises ponesto o njoj i das link na sliku da vidim kako izgleda (tko zna mozda ju ima i ovdje za kupiti).:)

    OdgovoriIzbriši
  3. @Branka: Obavezno! Meni ostao jos komadic, i ja cu ponovo sutra.
    @Snjezana: Ima predivnih recepata za juhe od bundeve, a ovaj bi izdvojila zbog jednostavnosti pripreme, brzine pripreme i jeftinih sastojaka.
    Sto se tice kombu alge, makrobioticari je svakodnevno dodaju, uglavnom u zitarice (dok se kuvaju). Kombu alga se najcesce koristi u makrobiotickoj kuhinji, ali isto tako ima i drugih (wakame, nori, arame, hiziki...), podjednako vrednih za nas organizam.
    Ja svakodnevno kuvam komadic kombu alge sa zitaricama. Nakon kuvanja, izvadim je i stavim u staklenu teglu koju drzim u frizideru. Kada napunim teglu kuvanim algama, izdinstam puno luka i dodam sitno iseckane kombu alge, zacinim soja tamari sosom i tako dobijem makrobioticki kondiment koji posle dodajem kuvanom pirincu...
    Ucenja makrobiotike su sledeca: za optimalno zdravlje potrebno je uravnoteziti hranu koja raste na zemlji sa onom iz mora. Morske alge su bogate gvozdjem, kalcijumom, jodom, vitaminima A,B12 i C, te drugim hranjivim sastojcima ... Uglavnom se uvoze iz Japana i mozes ih pronaci u prodavnicama zdrave hrane. Konsultuj Googl, samo kuckaj Kombu alge, a ja cu neki od narednih postova posvetiti algama. Naravno, alge mozes koristiti i ako nisi makrobiticar! Probaj!

    OdgovoriIzbriši
  4. hvala. potrazila sam kombu na internetu i sigurna sam da je ima za kupiti u australiji.

    OdgovoriIzbriši
  5. isprobano ! upravo sam uživala u ovoj juhici :)
    Nisam imala sjemenke za po vrhu, i uz začine u receptu dodala sam još i malo cimeta. Juha je super, super !!

    OdgovoriIzbriši
  6. Hej Branka! Nista draze od komentara onog ko je napravio moj recept! Je li da je super! Steta sto nisi imala semenke, to pridaje interesantnosti juhice! Jel'da je prejednostavna?! Zamisli, serviras dve supe za rucak: jednu od bundeve, ovakvu, krasnu narandjastu i jednu na istu foru, ali od brokule (imas i nju u mojem blogu). Otrovno zelenu! Ma super! Jednom sam to servirala. Zene su morale jesti narandjastu, muzevi zelenu... i kako su sjedili jedni kraj drugih, bilo je ludo!

    OdgovoriIzbriši

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...