22. sij 2011.

Vegetarijanski ručak V

Ovu varijantu vegetarijanskog ručka spremila sam za drage goste. Familija D. su takođe vegetarijanci, kao i mi, i jako volim da kuvam za njih. Već godinama, svako naše druženje, ne može da se završi bez pune trpeze.
Kada su se jednom, iznenada pojavili na vratima, oko podneva, odmah mi se javila misao "šta bi danas za (rani) ručak". Dan ranije, skuvala sam u expres loncu sa vodom 1/2 kg organskog nauta (prethodno potopljenog preko noći) i od toga sam krenula. Nisam želela dugo zadržavanje u kuhinji, željna razgovora sa njima, a ovo sam planirala kao međuobrok, no ispostavilo se da nam je bilo i ovo previše.

Svi jako volimo saltate, tako da sam u ogromnu činiju naseckala male paradajziće, svež krastavac, zelenu, crvenu i žutu papriku, kineski kupus i masline i sve začinila morskom soli, nerafinisanim bundevinim i maslinovim uljem i jabučnim sirćetom.
Od juče domaći integrali hleb i sveže pečena integralna pogača, bili su dovoljni uz ukusan namaz od kuvanih leblebija (humus) koji je za tren bio gotov:
U blenderu (sa postavljenim nožem za sečenje) prvo sam usitnila 4 čena očišćenog belog luka. Dodala sam polovinu kuvanog nauta (ocedim ga posle kuvanja i držim u frižideru) i sve samljela. Tokom mlevenja dodala sam 0,5 dcl nerafinisanog maslinovog ulja, 4 pune supene kašike susamovog taana (dobro promešanog i sjedinjenog sa susamovim uljem, koje se u tegli odvoji od taana), sok od jednog limuna (taan je pomalo gorak, a limun to neutralizira), malo vode da bi sve bilo gustine namaza i posolila morskom soli po ukusu.

Nekome ovo sve liči na predjelo, ali nama je ovaj izuzetno zdrav i jednostavan obrok, sasvim dosta bio za celo, poslepodnevno uživanje, uz priču za stolom. Ako želite, Vama to može biti ukusno predjelo, doručak ili večera.

Protected by Copyscape Online Copyright Search

Broj komentara: 5:

1. Meni bi ovo takodje bio odlican rucak. Odavni sam orestala da robujem klasicnoj predstavi obroka, a kako sam se presaltovala u jednom momentu na vise obroka dnevno,ali ne mislim na tri obroka + dve uzine, postalo mi je sve jedno kako se se koji obrok zove. Jedino sto ne mogu da jedem uvece kuvano jelo-varivo, jednostavno mi ne prija za stomak.

2. Hvala devojke! Sklona sam čudnim kombinacijama i definitivno ne robujem standardima :)))
    Mi doručkujemo kaše od žitarica, kasno ručamo i uveče, oko 19h jedemo kompot ili sok od svežeg voća, eventualno sveže ili suvo voće i to je sve!

3. I meni bi ovo bio kompletan obrok i to kakav... super!

4. Draga naša Sandra,ovo je zaista bio divan ručak.Pravo bogatstvo mirisa i ukusa.Tako je bilo dobro da sam ja zamolio da se ponovi za sutrašnji doručak.Zaista,ali zaista si majstor u kulinarstvu zdrave kuhinje.Sve pohvale od Damjanovića!Hani i Zoran

Hvala Vam na poseti i komentaru koji ce biti objavljen nakon moderiranja! Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...